Hur mycket betyder längden?

Längden har på senaste tiden blivit väldigt viktig för oss.
Vi har alla olika ideal för hur långa vi vill vara.
Det är inte många av oss som är helt nöjda med sin längd.
Några vill vara korta och några vill vara långa.
Men de flesta av oss strävar efter ett mellanting.

Varför har längden blivit så betydelsefull för oss?
Varför spelar längden egentligen någon roll?
Jag tror att de flesta av oss vill vara som alla andra.
Vi vill varken vara för långa eller för korta.
Man vill vara något där emellan för att inte sticka ut.

Om man är lång eller kort får man ofta höra kommentarer om sin längd.
Själv är jag 1,75 och får alltid kommentarer om min längd.
"Vad lång du har blivit", "Ska du aldrig sluta växa?" eller "Men du är längre än mamma nu va?"
Man blir väldigt trött på att alltid höra samma sak, jag tycker inte längden spelar så stor roll.
Däremot så får man också tänka läget ur en annan persons perspektiv.
Om en släkting som inte sett dig på två år säger "Vad lång du har blivit" så är det ju ganska förståligt egentligen.
Senast den personen såg dig var du säkert 15-20 cm kortare.

Vad betyder längden för dig?
Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: GOSSIP & FASHION

inte så mycket. alla är fina på ett och annat sätt!

2008-03-03 @ 15:06:06
URL: http://ninablogg.blogg.se
Postat av: Anela

Äh, det är ju fint att vara lång, själv är jag 171 men skulle inte tacka nej till 3 cm till :) kolla på alla modeller liksom, de är ju runt 175 cm :)

2008-03-04 @ 10:42:00
URL: http://anelamedettaiborjan.blogg.se
Postat av: Sol = Sun

Längden är inte så viktig. Självklart är det inte roligt att avvika från det normala för mycket åt något håll. Men det biktigaste är att sträcka på ryggen oavsett hur lång man är.. ; )

2008-03-05 @ 16:38:08
Postat av: Sol = Sun

viktigaste* skulle det ju vara..

2008-03-05 @ 16:38:41
Postat av: Anonym

Jag är 1,55 m men jag bryr mig inte ett dugg! Varför ska jag bry mig om att jag är kort?

2008-03-06 @ 17:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0