Tjuvlyssnat

(En mycket hårig man i shorts och linne kommer in i vagnen).
Pojke 5+: Mamma, varför har den där mannen päls?
Mamman: Men Schhh!
Pojke 5+ (skriker): Men varför har han päls?!
(Alla på tåget börjar le, mannen tittar ilsket på ungen).
Pojke 5+ (lite rädd): Mamma, björnen tittar argt på mig nu!


En alldagligt klädd kvinna ~30 beställer mat i bistron och det kvinnliga biträdet ~20 knappar in allt eftersom.

Biträdet: Då blir det 115 kronor.
Kvinnan: Jaså, så du ger mig inte drickan gratis? Sa jag inte till dig att jag åker i första klass?
Biträdet: Men…
Kvinnan: Inga men, jag åker med första klass och då ingår drickan. Rätt skall vara rätt.
Biträdet ser ut att påbörja ännu ett förök till argumentation men avbryter och slår bort drickan från beställningen.
Biträdet: Då blir det 125 kronor.
Kvinnan: Men…
Biträdet: Inga men, rätt skall vara rätt och eftersom du åker i första klass ska du få drickan gratis även om du då tyvärr går miste om vår menyrabatt. Det blir 125 kronor, tack.



En grupp av dagisbarn är i parken och leker. En av dagisfröknarna hjälper en flicka ~5 att knyta skorna.

Flickan: Jag fyller sex år i augusti!
Dagisfröken: Jag fyller också år i augusti.
Flickan: Hur många år blir du då?
Dagisfröken: Då fyller jag 24.
Flickan: 24?! Då är du gammal ju! (Hon klappar fröken på armen och ser sedan allvarlig ut) Vet du om att du snart ska dö?



Det är strax före stängning på Ica. En ung och snygg mamma ~26 med dotter ~4 ska betala för sina varor.

Kassakillen ~17: Det blir 264 kronor.
Mamman: Oj, vänta lite jag ska bara gräva fram plånboken… Tur att det är lite folk nu i alla fall, så att man hinner leta lite!
Mamman, iklädd urringad tröja, böjer sig framåt och börjar gräva i sin handväska. En halv minut senare har hon fortfarande inte hittat sin plånbok.
Dottern: Maaamma! Varför sitter han och stirrar på dina tuttar?
Kasskillen blir högröd i ansiktet och tittar ner i marken.
Mamman (med lugn stämma): Det vet jag inte, men jag vet att han vill detta!
Så lutar hon sig fram och ger honom en puss. Efter det hittar hon plånboken, betalar för sig och går glatt iväg.



En tjej ~25 går in på Ica och har sitt barn, iklädd en rosa mössa, i en sittvagn. En äldre dam kommer fram och lutar sig mot barnet.

Damen: Nämen gud, vilken söt liten flicka!
Tjejen: Tack, men det är en pojke.
Damen (tittar upp och fnyser lite): Men varför har han då en rosa mössa?
Tjejen (svarar trött): För att han är bög.



Taget från Tjuvlyssnat.

Kommentarer
Postat av: Sara =)

Hahaha

2008-05-10 @ 19:29:30
URL: http://duvetsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0