Söndag

Så nu var det över! Att träna 6-7 åringar i tennis i fyra timmar kan faktiskt bli ganska jobbigt, men man tjänar ganska bra så det är värt det! Nu ska jag duscha och så innan jag och mamma ska börja med maten. William (morbror) och hans tjej, mormor och morfar ska på grill hos oss idag eftersom att William fyllt år. Idag kommer också min lillebror hem från Portugal! Han har varit där för att spela tennis, och även fast han kommer vara jättebrun så är det kul att han kommer tillbaka idag. Skulle faktiskt varit skittråkigt om man inte haft några syskon.

Duellen mellan Kenza och Blondinbella slutade i vinst till Blondinbella. Däremot så ville de flesta inte rösta. Eftersom att dessa två bloggar har väldigt många läsare så tror jag att många blir avundsjuka på dem och då "anti" dem. Så av alla läsare de har så är det nog bara ungefär hälften som läser deras blogg för att de gillar den. Jag skulle faktiskt röstat på Blondinbella. Många säger att hon bara skriver om det hon shoppat och alla fester hon varit på, men Bella har faktiskt åstakommit mycket mer. Hon har bra betyg i skolan, hon har startat en grupp mot rökning "fina flickor röker inte", hon är väldigt engagerad i MUF och jag tycker faktiskt att hon försöker påverka oss positivt. T ex när hon på valborg skrev att man skulle ta det lugnt och när hon gjorde en kampanj om att alla hennes läsare skulle köpa ett rosa band mot bröstcancer. Så go Bella! Kenzas blogg har också varit bra, däremot så är det mest shopping och om henne. Tyvärr så tycker jag att den blivit betydligt sämre nu, hon lägger nog inte ner så mycket tid på den.
Varför tror ni att dessa två bloggar har så många läsare? Argumentera!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: sandra

tack så mycket, jag hade det jättekul i början :)

2008-05-04 @ 14:26:16
URL: http://karvinen.blogg.se
Postat av: Fina - utbildad make up artist

Hej! Inget speciellt för min del, kom precis hem. Dudå? =)

2008-05-04 @ 14:49:09
URL: http://hellofina.blogg.se
Postat av: Maya

ja visst är dom söta. idag blire lugan gatan, sliten hehe. själv då?

2008-05-04 @ 15:57:44
URL: http://Mayagunnarsson.blogg.se
Postat av: Sweet 16´s blogg

härligt :D

2008-05-04 @ 16:28:56
URL: http://performance.blogg.se
Postat av: Linda

Nej jag orkade knappt gå på marknaden hahahaha

2008-05-04 @ 17:20:50
URL: http://sweetkay.blogg.se
Postat av: Louise S.A. - Au pair i USA

haha ja det var ingen lätt kväll det där. Och de säger ju att chips inte är nyttigt, inte för min hälsa iaf!!

Ang. blondinbella vs Kenza. Jag har läst bådas bloggar länge, inte slaviskt men deras adresser sitter ju i hjärnan och har man inget att göra så knappar man gärna in på deras sidor för att se om det finns något kul att läsa. Lika väl som när jag tog och läste Veckorevyn en gång i tiden. Det är samma sak anser jag.

Däremot gillar jag Blondinbella mera. Inte för att hon shoppar gärnet, är medlem i MUF och har tandställning. Utan för sättet hon skriver på. Hur hon kan framställa, provicera och framför allt få igång debatter om saker och ting.

Det var ju hon som startade igång älska/hata päls diskutionerna. Hon fick MUF att framställas som Sveriges coolaste/töntigaste förening, Hon fick hela Sverige att utala "Och jag är sååå glad för det" på hennes sätt.

Hon har gjort ett namn i historien och lever på oss, precis som vi lever på hennes blogg. Vi älskar att hata henne, men vi släpper inte taget.
Hon skriver om vad hon shoppar, äter och gör. Tar upp diskutioner om stora och små ting, hon berättar om när hon går på krogen och dejtar killar.
Men framför allt, hon är 17 år och har hela världen (eller åtminstånde Sverige) framför hennes fötter.

JAG skulle aldrig fixa det när jag var 17 år. Jag skulle aldrig klara pressen, hantera kriser och vara så stark. Åtminstånde utåt sätt. Och jag skulle aldrig kunna få hela Sverige att diskutera om mig själv, när jag var 17 år.

Jag skulle vara som Kenza helt enkelt. Och därför gillar jag Blondinbella mera.

Ha de så bra!!
Kramar Louise

2008-05-04 @ 17:56:50
URL: http://www.louisesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0